چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو
سرخط خبرها

شبکه‌های 5G چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

  • کد خبر: ۳۶۳۶۱
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
شبکه‌های 5G چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟
نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی تلفن‌های همراه به‌‌تدریج از حالت آزمایشگاهی خارج و برای عرضه عمومی آماده می‌شود. در حالی که بیشتر افراد درباره افزایش چشمگیر سرعت اتصال به اینترنت و تعاملات آنلاین به‌عنوان مزایای 5G صحبت می‌کنند، باید بدانید این ویژگی‌ها تنها نوک کوه یخ همراه این فناوری است.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی تلفن‌های همراه به‌‌تدریج از حالت آزمایشگاهی خارج و برای عرضه عمومی آماده می‌شود. در حالیکه بیشتر افراد درباره افزایش چشمگیر سرعت اتصال به اینترنت و تعاملات آنلاین به عنوان مزایای 5G صحبت می‌کنند، باید بدانید این ویژگی‌ها تنها نوک کوه یخ همراه این فناوری است. اگرچه هنوز صحبت درباره فراگیری این فناوری زود است، به‌تدریج شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه و ارتباطات سیار بیشتری به سمت به‌‌‌روزرسانی محصولات و خدمات خود با استاندارد جدید گام برمی‌دارند. وب‌سایت Cnet نگاهی به این فناوری داشته است که در ادامه با آن آشنا بیشتر می‌شویم.


5G چیست؟
به پنجمین نسل از فناوری‌های سلولی ارتباطات همراه گفته می‌شود که از آن به عنــوان انـــقـلاب شبکه‌های وایرلس در سرعت، پــوشـش آنتن‌دهی و پاسخ‌گویی یاد می‌شود. اگر می‌خواهید دقیق‌تر بدانید که درباره چه میزان از سرعت صحبت می‌کنیم، نتایج بررسی‌ها در آمریکا تا یک گیگابایت در ثانیه را به ثبت رسانده‌اند. به عبارت دیگر، 10 تا 100 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین تجربه‌ای که تاکنون در ارتباطات بی‌سیم یا هر اتصال سیمی روی فیبر نوری یا خطوط پرسرعت تجربه کرده‌اید.


آیا مسئله فقط سرعت است؟
خیر! یکی از مزایای نسل پنجم، زمان اندک تأخیر است. تأخیر عبارت است از زمانی که برای مثال روی لینک یک موسیقی کلیک می‌کنید تا آن لینک فعال و روی تلفن همراه پخش می‌شود که شامل ارتباط میان تلفن همراه، شبکه ارتباطات سیار و وب‌سایت است. در شبکه‌های ارتباطی فعلی، این زمان تا 20 میلی‌ثانیه ثبت شده است که با 5G، این تاخیر به یک میلی‌ثانیه یا همان‌قدر که گرفتن یک عکس زمان می‌برد کاهش می‌یابد.


5G مزیت دیگری هم دارد؟
در مقایسه با شبکه‌های ارتباطی موجود، نسل پنجم ارتباطات همراه برای ارائه خدمات و اتصالات میان تعداد بسیار بیشتری از دستگاه‌های هوشمند طراحی شده است. با نسل جدید ارتباطات بی‌سیم، تحقق ایده اینترنت اشیا بسیار به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. اتصال یخچال و مایکرویو و ماشین لباس‌شویی به اینترنت دیگر یک رؤیا نیست. همچنین شبکه 5G برای ارتباط با ابزارهای مرتبط با کسب‌و‌کارها نیز که نیازهای متفاوتی دارند بسیار مناسب است. برای نمونه، حسگرهای مورد استفاده در آبیاری قطره‌ای یک مزرعه را در نظر بگیرید. آن‌ها به ارتباط دائمی با شبکه احتیاجی ندارند اما لازم است با باتری‌های محدود خود تا 10 سال کار کنند و در بازه‌های زمانی متناوبی به تبادل داده اقدام کنند. این امر با شبکه‌های 5G امکان‌پذیر است.


هزینه‌های 5G
قیمت‌گذاری خدمات تحت شبکه‌های بی‌سیم در ایالات متحده با ظهور شبکه جدید هنوز به‌روزرسانی نشده است اما مدیر اجرایی شبکه AT&T معتقد است خدماتی که نسل پنجم ارائه می‌دهد آن‌قدر متقاوت است که باید برای قیمت‌گذاری آن به صورت ویژه اقدام کرد. البته باید توجه داشته باشید فعلا به علت محدودیت‌های زیرساختی، شرکت‌های ارتباطات سیار 5G را روی فرکانس‌های 3G و 4G نیز عرضه می‌کنند که می‌تواند بر قیمت‌گذاری، کیفیت و پوشش آن‌ها مؤثر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->